Svenskt Sportforum tar ytterligare ett steg i sin bransch- och omvärldsbevakning genom att lansera Sportforums Konsumentkoll, en rapport med värdefulla konsumentinsikter för sportbranschen. Rapporten, framtagen i samarbete med Kantar Media, erbjuder aktuell data om svenskarnas sportvanor och konsumtion.
Sportforums Konsumentkoll bygger på Kantar Medias omfattande undersökning Orvesto Konsument, som årligen besvaras av ca 40 000 svenskar. Rapporten belyser bland annat vilka sporter som utövas mest, regionala skillnader samt hur mycket pengar konsumenter investerar i sportutrustning.
– Vårt mål är att erbjuda våra medlemmar kvalitativ marknadsinformation, säger Jonas Linder, VD på Svenskt Sportforum. Sportforums Konsumentkoll är ytterligare en pusselbit i detta och kan förhoppningsvis bidra till en ökad förståelse när det kommer till konsument- och marknadstrender som är av betydelse för vår bransch.
Rapporten släpps årligen och distribueras exklusivt till Svenskt Sportforums medlemmar.